• Online Eğitim
  • İletişim
minidil
minidil minidil minidil
Minidil Blog
Neden Oyun Tabanlı Öğrenme?
PAYLAŞ

Neden Oyun Tabanlı Öğrenme?


Öğretim programının modernizasyonu üzerine tartışmalar, öğrencilerin ilgisini çekmek ve geleceğin iş dünyasında başarılı olmak için ihtiyaç duyabilecekleri kritik, kendine güvenen ve yaratıcı olmayı öğreneceklerinden emin olmalarını sağlamaya yönelik çözümler içermelidir.

Bu nedir ve neden çocuklarımıza gelecekteki günlük işleri yapmak için öğretme biçimimizi değiştiriyor?

 

Öğretim programının modernizasyonu üzerine tartışmalar, öğrencilerin ilgisini çekmek ve geleceğin iş dünyasında başarılı olmak için ihtiyaç duyabilecekleri kritik, kendine güvenen ve yaratıcı olmayı öğreneceklerinden emin olmalarını sağlamaya yönelik çözümler içermelidir.

 

Dijital programa geçişi araştıran birçok okul bölgesi ile bu endişeleri gidermek için mevcut çözümlerin sayısı artmıştır. Bu çözümlerden biri oyun tabanlı öğrenmedir. Öğretim programı ve öğretim, dijital müfredatın yararlarından tam olarak yararlanmak için özellikle uygundur.

 

Oyun Tabanlı Öğrenme Nedir?

Oyunlar yüzyıllardır bir öğrenme aracı olarak kullanılmıştır. Satranç, Ortaçağ'a kadar stratejik düşünmeyi öğretmek için kullanıldı ve Kreigsspiel oyunu 1812'de özellikle Prusyalı subay stratejisini öğretmek için icat edildi.

 

Oyuna dayalı öğrenmenin arkasındaki ana kavram, tekrarlama, başarısızlık ve hedeflerin gerçekleştirilmesidir. Video oyunları bu prensip üzerine kuruludur. Oyuncu yavaşça başlar ve en zor seviyelerde ustalıkla dolaşma şansı bulana kadar yetenek kazanır. İyi planlanmış ve iyi tasarlanmış oyunlar, oyuncunun kazanması için yeterince kolay olmakla birlikte, onu zorlu tutmak için yeterli zorluk sağlayacaktır.

 

Oyun temelli öğrenme de aynı konsepti alır ve bunu bir müfredat öğretimine uygular. Öğrenciler bir amaca yönelik çalışır, eylemleri seçer ve bu eylemlerin sonuçlarını deneyimler. Aktif şeyler yapmanın doğru yolunu öğrenir ve uygularlar. Sonuç, pasif öğrenme yerine aktif öğrenmedir.

 

Uçuş simülatörleri, oyun temelli öğrenmenin etkinliğine mükemmel bir örnektir. Pilotlar, eğitim sırasında yaygın olarak uçuş simülatörleri kullanır. Onlara ulaşmaları için çok özel hedefler ve pratikler verilir. Sonuç dersler ve teoriyle oturmaktan çok daha etkilidir.

 

Oyun Tabanlı Öğrenme - Ders Kitabı Öğrenme

Eğitim sisteminin değişmesi her zaman yavaş olmuştur. Bir yandan, değişimin yavaş olduğu gerçeği, iyi bir şey çünkü tam olarak test edilmeden önce, eğitimin solmasını engellemekten kaçınmaya yardımcı oluyor. Ters tarafta, hızla değişen teknolojik dünyaya cevap vermek için durgun olan bir sisteme yol açıyor. Bu yanıt oranını arttırmanın tek yolu, sistemik yaklaşımı müfredat programına ciddi bir şekilde değiştirmek, ki bu da küçük bir iş değildir.

 

Değişimin neden bu kadar uzun sürdüğü büyük bir neden? Bir ders kitabı yayınlandığında, ders kitabının basılacağına dair mevcut tüm bilgileri, eğitim yöntemlerini ve teorileri içerir; bu, genellikle okullara gelmeden en az bir yıl öncedir. Ders kitaplarının yıllarca kullanılması gerektiği için, müfredatın değiştirilebilmesi ve bilgilerin güncellenebilmesi için önemli bir gecikme vardır.

 

Oyun temelli öğrenme, baştan beri uyarlamalı olarak inşa edilmiştir. Üretim sürecinde oyun test edilir ve daha etkili bir öğrenme aracı olarak ayarlanır. Sahada yeni bilgiler ortaya çıktıkça veya eğitim yaklaşımları ayarlandıkça, oyun onlara uyacak şekilde değiştirilebilir. Oyun yayınlandıktan sonra yeni bilgiler, yaklaşımlar ve daha fazlasıyla güncellenebilir. Oyunlarda, öğretmenlerin öğrencileri izlemesine izin veren öğrenci izleme analizi araçları vardır, böylece oyun gelecekteki güncellemelere de ayarlanabilir.

 

Kendi dijital müfredatlarını oluştururken veya çocuklarının eğitim planını hazırlarken, müfredat yöneticileri ve onların denetçilerinin yanı sıra ebeveynler ve öğretmenler için bir öğrenme oyununa tam olarak ne kadar gideceğini bilmek önemlidir.

 

Çocukların Eğitilme Şeklini Değiştirme

Oyun tabanlı öğrenme, öğrencilere The Oregon Trail gibi eğitici oyunlar vermekten daha fazlasıdır. Öğrencilerin öğrenmeye yaklaşımını ve öğrencilere öğrenme yaklaşımını değiştirmekle ilgilidir. Amaç, öğrencilerin öğrenme sürecinden zevk almalarıdır.

Bir öğrenci oyun tabanlı öğrenmeyi öğrendiğinde, malzemeyi daha fazla ele geçirir ve bu da elde tutmayı geliştirir. Farklı yaklaşımların ve hedef temelli öğrenmenin birleşimi aynı anda tüm öğrenme stillerine hitap eder. Bir öğrencinin birincil, ikincil veya üçüncül öğrenme stili ne olursa olsun, bir oyun onlara hitap edebilir. Oyunlar çok sayıda konuyu tek bir oyunda birleştirerek çok yönlü bir öğrenme aracı oluşturabilir.

Öğrenme oyunları ayrıca öğrencilere başarısızlık için güvenli bir ortam sağlar. Öğrencilerin, özellikle de ergenlerin, sınıf gibi halka açık bir ortamda başarısız olmaları zor olabilir. Oyunlar onlara yeni şeyler deneme şansı veriyor. Oyunun ortamında başarısız olurlarsa, o zaman tekrar deneyebilir ve hatalarından bir şeyler öğrenebilirler. Ezbere dayalı eğitim yerine, öğrenciler deneme, deneme yanılma yoluyla öğrenirler.

(0) Yorumlar
Henüz Yorum Yapılmamış.
Bu gönderiye ilk yorum yapan sen ol.
Sen de Yorum Yap
Düşünceleriniz bizim için çok önemli. Size sürekli olarak en iyi kaliteyi ve servisi sunmak istiyoruz.
GIRIS YAP
YORUM YAP
Mesajiniz...
Bu alan zorunlu!