• Online Eğitim
  • İletişim
minidil
minidil minidil minidil
Minidil Blog
Oyunlar, Oyun Tabanlı Öğrenme
PAYLAŞ

Oyunlar, Oyun Tabanlı Öğrenme

Oyunlar, oyun tabanlı öğrenme ve oyunlaştırma metodolojileri rutin, sıradan görevleri canlandırıcı, motive edici deneyimlere dönüştürebilme potansiyeline sahiptir. Bu tür uygulamalar, davranış ve düşünce süreçlerini pratik yapma konusunda oldukça meşgul tutarken, taklit edilmiş ortamdan gerçek hayata kolayca aktarabiliriz.

2009 yılında FarmVille, taklit edilmiş bir tarım dünyasına sahip olan bir oyundu. Piyasaya sürüldüğü bir yıl içinde, Farmville aylık 73 milyon aktif kullanıcıya sahipti.

 

Bir şekilde bunu kaçırdıysanız, Farmville, Zynga tarafından geliştirilen ve Facebook'ta oynanabilecek bir çiftçilik simülasyonu ve sosyal ağ oyunuydu. Oyun, bir nesil Facebook kullanıcısına tarım, yaşam tarzı, sabır ve erdem için ve daha hızlı mahsul büyütmek için neler yapılacağını öğretti. Oynanışı veya metodolojisi, tarlaların sürülmesi, mahsullerin ekimi, mahsullerin büyümesi için bekleme süreleri, bu mahsullerin toplanması, işlemlerin tekrarlanması ve aynı şekilde ağaçlar ve hayvancılık gibi çiftlik yönetiminin çeşitli yönlerini içeriyordu.

 

Oyun, oyuncuların mahsullerin büyümesini ve para toplama ile sonuçlanan diğer eylemleri beklemesini gerektiriyordu. Oyun parası daha sonra daha hızlı hasat için, daha fazla arazi veya traktör gibi yükseltmeleri satın almak için kullanılabiliyordu.

 

Farmville, oyun eşyaları satın alma ve gerçek para harcayarak bekleme sürelerini atlatma seçeneğine de sahipti. Ek olarak, bazı güncellemeler sadece oyunda yeterince arkadaşınız varsa yapılabiliyordu.

Bu temel oyun mekaniği ve sosyal entegrasyon ile Farmville, iki yıl boyunca Facebook'taki en popüler oyundu.

 

Oyunlar

Oyunlar eğlenceli ve ödüllendirici dijital etkileşimlerdir. Bu uygulamalar bizi taklit edilmiş bir ortamda davranışları ve düşünce süreçlerini uygulamada oldukça meşgul eder. Çok az kişi çiftçiliği heyecan verici buluyorken, oyun aracılığıyla Farmville milyonlarca insanı eğlendirdi.

 

Oyunlar, şu andaki farkındalık ya da bilgi düzeyinizi artırabilir ya da arttırmayabilir, ancak size insanlarla bağlantı kurmak için sosyal motivasyon sağlayabilir. Wikipedia, oyunları “zevk için yapılan ve bazen bir eğitim aracı olarak kullanılan” yapılandırılmış bir oyun şekli olarak tanımlar.

 

Oyun Tabanlı Öğrenmeye Karşı Oyunlar

Bu noktada, oyunlar ve oyun temelli öğrenme arasında ayrım yapmak önemlidir; çünkü her iki terim de pek çok strateji uzmanı ve tasarımcı tarafından birbirinin yerine kullanılır. Oyun teorisine ya da oyun oynama unsurlarını öğrenmenize eklediğinizde ve oyun belirli bir kısa vadeli ya da uzun vadeli hedefler kümesi gerçekleştirmek için zorlu hale geldiğinde, oyun tabanlı öğrenme oluşur.

 

Wiki, Oyun tabanlı öğrenmeyi (GBL) öğrenme çıktılarını tanımlayan bir oyun türü olarak tanımlar. Genel olarak, oyun temelli öğrenme, konuyu oyunla dengelemek ve oyuncunun bu konuyu gerçek dünyaya tutma ve uygulama yeteneğini dengelemek için tasarlanmıştır.

 

 

 

Oyun Tabanlı Öğrenme Uygulaması

Şirketler, çalışanları motive etmek ve meşgul etmek için oyun tabanlı etkileşimleri kullanır; çünkü oyun tabanlı öğrenme uygulamaları bizi tanıdık ve ilgili görünen ve hissettiren sanal ortamlara çekebilir.

 

Etkili bir oyun temelli öğrenme ortamında, hedeflere doğru hareket eder, eylemleri seçer ve bu eylemlerin sonuçlarını deneyimleyerek deneyimleriz. Risksiz bir ortamda hatalar ve deneyler yaparak, aktif olarak becerileri öğrenir ve uygularız.

 

Oyun Tabanlı Öğrenme Örnekleri

Birkaç yıl önce New York'ta bir okul öğretmeni MinecraftEdu adı verilen okullar için bir Minecraft sürümü hazırladı. Klasik oyunun unsurları öğrenme ortamını desteklemek için geliştirilmiştir. Öğretmenlerin öğrencilere, yarattıkları dünya hakkında daha fazla içerik verebilmeleri için metin blokları da eklenmiştir.

 

Oyun, Oyun Tabanlı Öğrenme ve Oyunlaştırmayı Ayırt Etmek Önemlidir

Oyunlar eğlenceli olsa da, oyun tabanlı öğrenme, öğrenme çıktılarını tanımlayan bir tür oyun türüdür. Öte yandan oyunlaştırma, sadece öğrenme hedeflerine oyun eklemekten daha fazlasıdır. Bireysel katılımcıların ilgisini çekmek ve onları büyülemek için içsel motivasyon ve ödüllerle birlikte eğlence deneyimini kullanır.

 

Oyunlar, oyun tabanlı öğrenme ve oyunlaştırma metodolojileri rutin, sıradan görevleri canlandırıcı, motive edici deneyimlere dönüştürebilme potansiyeline sahiptir. Bu tür uygulamalar, davranış ve düşünce süreçlerini pratik yapma konusunda oldukça meşgul tutarken, taklit edilmiş ortamdan gerçek hayata kolayca aktarabiliriz. Bir tasarımcı olarak, değiştirmek istediğimiz davranışlar kümesini tanımlamalı ve ardından izlemek için hedefler oluşturmalıyız.

 

Oyunlar, oyunlaştırma ve oyun tabanlı e-öğrenim arasındaki ayrımı bilmek önemlidir, böylece yalnızca e-öğrenim hedeflerinize daha iyi hizmet edecek yaklaşımı seçmez, aynı zamanda öğrencilerinizin ihtiyaçlarını daha iyi karşılayabilirsiniz.

 
(0) Yorumlar
Henüz Yorum Yapılmamış.
Bu gönderiye ilk yorum yapan sen ol.
Sen de Yorum Yap
Düşünceleriniz bizim için çok önemli. Size sürekli olarak en iyi kaliteyi ve servisi sunmak istiyoruz.
GIRIS YAP
YORUM YAP
Mesajiniz...
Bu alan zorunlu!